Školní poradenské pracoviště
Na Základní škole a Mateřské škole Podolí je zřízeno školní poradenské pracoviště, které poskytuje bezplatné poradenské a konzultační služby žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogům za účelem kvalitního vzdělávání žáků a vytváření přátelské tvůrčí atmosféry. Poradenské služby ve škole jsou zajišťovány výchovným poradcem, metodikem prevence a speciálním pedagogem. Nedílnou součástí je spolupráce se všemi vyučujícími ve škole a vedením školy.
Organizační struktura a kontakty
Metodik prevence:
Mgr. Kateřina Halouzková - 544 247 621, halouzkova@zsmspodoliubrna.cz
konzultace denně 7:30 - 7:45 nebo dle potřeby po domluvě
Výchovný poradce a školní speciální pedagog:
Mgr. Zdeňka Chlubnová - 544 247 621, chlubnova@zsmspodoliubrna.cz
konzultace dle potřeby po domluvě
Pracovníci ŠPP a náplň jejich práce
Výchovný poradce:
- spolupracuje se školním speciálním pedagogem
- připravuje a ovlivňuje podmínky pro integraci dětí se zdravotním postižením ve spolupráci s dalšími odborníky
- pomáhá vytvářet a koordinovat vznik individuálních vzdělávacích programů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- předkládá návrhy na postup a řešení problémů žáků
- průběžně sleduje chování žáků po dobu školní docházky
- koordinuje spolupráci třídních učitelů se školním speciálním pedagogem
- pomáhá v kariérovém poradenství
- podílí se na realizaci preventivního programu školy a pomáhá při jeho vytváření
- spolupracuje se školním metodikem prevence
- metodicky pomáhá třídním učitelům při řešení aktuálních problémů třídních kolektivů
- poskytuje poradenskou a konzultační pomoc rodičům žáků nebo jejich zákonným zástupcům
Metodik prevence :
- spolupracuje se školním speciálním pedagogem, výchovným poradcem a třídními učiteli
- pomáhá vytvářet a realizovat program prevence zneužívání návykových látek a negativních jevů ve škole
- sleduje aktuální situaci na škole a inovuje strategie přístupu k prevenci
- metodicky pomáhá třídním učitelům při řešení aktuálních problémů třídních kolektivů
- poskytuje odborné vedení a metodickou pomoc pedagogickým pracovníkům školy při realizaci preventivního programu školy a při provádění jednotlivých preventivních aktivit
- spolupracuje s institucemi, které zajišťují odbornou pomoc v problematice prevence a zneužívání návykových látek
- zajišťuje informovanost žáků, rodičů nebo jejich zákonných zástupců o činnosti institucí, které poskytují pomoc dětem, které mají problémy se závislostmi nebo jinými negativními jevy v jejich sociálním vývoji, spolupracuje se středisky výchovné péče, s krizovými centry a dalšími institucemi, které poskytují primární, sekundární i terciální péči ve státních i nestátních zařízeních
- ve spolupráci s dalšími odborníky poskytuje konzultační a poradenskou pomoc rodičům
- podílí se na akcích pořádaných školou v oblasti volno časových aktivit
- pomáhá při vytváření nabídky volno časových aktivit školy
Školní speciální pedagog:
- komunikuje s vedením školy, pedagogy, žáky a zákonnými zástupci
- zabývá se diagnostikou při vzdělávacích a výchovných problémech žáků, provádí depistáž specifických poruch učení, zajišťuje diagnostiku a depistáž žáků nadaných
- poskytuje konzultační a poradenskou činnost pro rodiče žáků nebo jejich zákonné zástupce
- podílí se na péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- poskytuje konzultace a metodickou podporu pedagogickým pracovníkům
- spolupracuje s pedagogicko-psychologickou poradnou, SPC a SVP
- provádí vyhledávání žáků, kteří potřebují pomoc a jejichž výchova, vzdělávání nebo psychický a sociální vývoj vyžadují speciální péči,
- pomáhá vytvářet a koordinovat vznik individuálních vzdělávacích programů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- předkládá návrhy na postup a řešení problémů žáků
- metodicky pomáhá třídním učitelům při řešení aktuálních problémů třídních kolektivů
- spolupracuje se školním metodikem prevence
- poskytuje poradenskou a konzultační pomoc rodičům žáků nebo jejich zákonným zástupcům